Eminescu – filă de poveste

Cosmina-Maria MIRCEA
Publicat pe 15.01.2016

În  data de 14 ianuarie 2016, la ora 18:00, în cadrul proiectului educativ "Numai poetul", organizat de Catedra de limba română în colaborare cu Biblioteca colegiului, au fost organizate activităţi culturale menite să omagieze 166 de ani de la naşterea Luceafărului poeziei româneşti. În sala de lectură a colegiului, elevi pasionaţi de literatură, profesori de specialitate şi invitatul special - criticul şi profesorul de litere conf.univ.dr. Diana Câmpan, de la Universitatea "1 Decembrie 1918"  Alba Iulia, s-au reunit într-o şezătoare literară, înscriind  astfel o nouă filă în cartea sacră a culturii autohtone, din care transpare fiorul românismului.

Seara literară a debutat în ecoul de poveste care statuează în fiinţa noastră naţională de 166 de ani, ca mărturie a bucuriei de a ne vedea sufletul, pentru că, în definitiv, fără Eminescu nu suntem noi: lumea oamenilor frumoşi, iubitori de viaţă şi artă, cu sufletul deschis şi întors spre întrebările lumii. Dincolo de poveste, în acordurile de chitară şi armonia versului s-a materializat popasul cultural sfios, ca o rugăciune, prin "ramurile gândului" şi adâncimile spiritului, spre a putea revela zonele neexplorate ale vieţii şi operei eminesciene.

Conf. univ. dr. Diana Câmpan le-a oferit elevilor posibilitatea de a participa la o altfel de întâlnire cu Eminescu – omul şi Eminescu – poetul nostru naţional: peripluri culturale inedite, experienţe de viaţă care au determinat-o să exulte descoperind ecoul creaţiei eminesciene dincolo de hotarele ţării, detalii biografice eminesciene mai puţin cercetate şi cunoscute. Dialogul fecund, în care graniţele dintre autoritatea criticului sau sobrietatea profesorului şi elevi au fost estompate, a fost întreţinut prin îndemnul de a celebra cartea, de a descoperi frumuseţea operei lui Mihai Eminescu, de a atinge prin lectură aripile îngerilor, rănile florilor, de a se bucura de mireasma florilor de tei, de a avea curajul şi nebunia frumoasă, de a căuta sensurile ascunse ale unui text poetic sau narativ, de a da operelor lecturate propria lor interpretare, în funcţie de orizontul de aşteptare al fiecăruia.

Activitatea s-a dovedit a fi deosebit de constructivă deoarece tensiunea contradictorie, ce sporeşte deseori pasiunea lectorului pentru analiză prin interiorizarea versurilor, s-a îmbinat cu dorinţa de a ne întoarce către noi înşine, profesori şi elevi, în esenţă iubitori de frumos, de a ne găsi pacea spirituală şi vocaţia creatoare.

Împarte cu prietenii tăi:

Ultimele articole

Citeşte şi:

Eminescu – Numai poetul…
Publicat pe 17.01.2017
Seara zilei de 16 ianuarie a fost dedicată poeziei, cu ocazia celebrării celor 167 de ani de la naşterea "Luceafărului" românesc. Într-un cadru intim...
Cei şapte olimpici la religie calificaţi pentru faza naţională, împreună cu profesorul îndurmător Ioan Nistor
Publicat pe 15.03.2016
Desfăşurată recent, faza judeţeană a olimpiadelor de religie, socio-umane, limba franceză, limba spaniolă şi limba italiană a crescut performanţele...

Comentarii