Ofiţerii de relaţii publice din forţele terestre s-au întâlnit la Sibiu

Personalul de informare şi relaţii publice din forţele terestre s-a întâlnit la convocarea de specialitate organizată la Şcoala de Aplicaţie pentru Unităţi Sprijin de Luptă "General Eremia Grigorescu" din Sibiu

Joi, 19 martie, la Şcoala de Aplicaţie pentru Unităţi Sprijin Luptă din Sibiu s-a desfăşurat convocarea personalului de relaţii publice şi a jurnaliştilor militari. Pentru toţi participanţii, activitatea s-a dovedit a fi extrem de utilă, în principal pentru că munca de relaţii publice, pentru a-şi atinge obiectivele propuse, trebuie să fie un demers concentrat şi, mai ales, bine coordonat.

Promovarea imaginii Ministerului Apărării Naţionale prin informarea personalului propriu, a cetăţenilor şi a instituţiilor privind activitatea armatei este apanajul sistemului de informare şi relaţii publice. În acest scop, relaţia cu mass-media trebuie să fie transparentă, onestă, iar ofiţerii de relaţii publice trebuie să promoveze imaginea unităţilor pe care le reprezintă.  Dacă din punct de vedere teoretic lucrurile sunt destul de clare, punerea în practică a cunoştinţelor se dovedeşte a fi destul de dificilă. Însă experienţa căpătată în urma organizării mai multor evenimente face ca lucrurile să meargă din ce în ce mai bine şi cu mai puţine dificultăţi.

Agenda convocării a fost destul de generoasă. Temele abordate pe parcursul zilei au fost inspirate de nevoile reale de limpezire a unor aspecte privind practicarea relaţiilor publice în armata română. Problematica prezentărilor a acoperit o paletă foarte largă, vizând legislaţia, căile de realizare a obiectivelor propuse, modalităţi de depăşire a disfuncţionalităţilor constatate în activitatea de relaţii publice, studii de caz şi probleme diverse rezultate în diferite domenii la toate nivelurile. Folosind metoda studiului de caz, cei care au avut posibilitatea să organizeze anul trecut o serie de activităţi ce puteau fi date exemplu au împărtăşit din experienţa acumulată. Discuţiile cu privire la organizarea unor astfel de activităţi s-au dovedit a fi extrem de utile, mai ales pentru cei nou numiţi în funcţii cu responsabilităţi în domeniul informării şi relaţiilor publice. 

Nu au fost uitate noile provocări în domeniu: reţelele de socializare, ca cele mai recente şi influente instrumente de comunicare utilizate de profesioniştii relaţiilor publice.

Un punct important al discuţiilor l-a constituit  modul de colaborare al ofiţerilor de relaţii publice cu presa, iar din această perspectivă, instructive au fost şi experienţele colegilor noştri privind relaţia cu mass-media: metode de colaborare cu redacţiile de presă, identificarea vectorilor de imagine şi găsirea metodelor eficiente prin care acestea să fie puse în valoare, gestionarea crizelor mediatice, mediatizarea acţiunilor, analiza de imagine şi altele.

Trebuie menţionat faptul că nu sunt deloc puţine problemele ofiţerilor de relaţii publice. Ele privesc, în primul rând, aspecte legate de dotare şi finanţare, mai ales în această perioadă în care limitările bugetare afectează toate domeniile de activitate.

Prezent la activitate, locţiitorul Şefului Statului Major al Forţelor Terestre, generalul-maior Ion Ungureanu, a subliniat rolul ofiţerilor de relaţii publice în viaţa unităţilor militare din care fac parte şi le-a mulţumit pentru activitatea desfăşurată şi pentru imaginea pozitivă pe care aceştia o promovează. De asemenea, a ţinut să precizeze faptul că anul acesta exerciţiile multinaţionale la care vor participa o serie de structuri din forţele terestre vor fi cap de listă pe agenda multor ofiţeri de relaţii publice, iar o mai bună colaborare a acestora cu factorii decidenţi va îmbunătăţi activitatea pe toate planurile. 

În ultimii ani, perspectiva ofiţerului de relaţii publice este într-o continuă schimbare,  iar motivul este uşor de sesizat:   scopul său nu este numai acela de a informa, ci şi de a concepe strategii de relaţii publice viabile, dar acest lucru nu se poate întâmpla odată cu numirea în funcţie, ci după o perioadă de timp mai lungă sau mai scurtă, în condiţiile în care această "ecuaţie" are o mulţime de variabile.  Nu trebuie scăpat din vedere nici faptul că, în prezent, relaţiile publice se află în faţa unor provocări comunicaţionale continue, ca urmare a diversificării mijloacelor tehnice şi a tehnologiei din domeniul comunicării în spaţiul public, dar şi a abundenţei canalelor informaţionale şi a mijloacelor de multiplicare a mesajelor specifice. În acest context, ofiţerii de relaţii publice trebuie să se adapteze noilor canale de comunicare de interes public.

Împarte cu prietenii tăi:

Ultimele articole

Zimbru 23
Instrucţie întrunită la ZIMBRU 23
Publicat pe: 05.10.2023
Afişări: 71
GATA PENTRU ÎNDEPLINIREA MISIUNII
GATA PENTRU ÎNDEPLINIREA MISIUNII
Publicat pe: 02.10.2023
Afişări: 69
SB 23
SABER GUARDIAN 23 – Un exerciţiu multinaţional de succes
Publicat pe: 12.06.2023
Afişări: 74

Anakonda-23, misiune îndeplinită
Publicat pe: 12.05.2023
Afişări: 99
Justice Eagle-23.1
JUSTICE EAGLE – 23.1
Publicat pe: 10.04.2023
Afişări: 76
Scutul de foc 23.1
SCUTUL DE FOC 23.1
Publicat pe: 07.04.2023
Afişări: 75
"Ţintă prinsă" în poligonul Capu Midia
"Ţintă prinsă" în poligonul Capu Midia
Publicat pe: 03.03.2023
Afişări: 135
Tabără de instrucţie iarna
Tabără de instrucţie iarna
Publicat pe: 10.02.2023
Afişări: 120

Citeşte şi:

Echipa de instructori pe linia instalaţiilor de  artilerie APR-40 calibru 122 mm raportează: "Gata pentru misiune!"
Publicat pe 03.02.2015
După trei luni de pregătire specifică, artileriştii care vor încadra Echipa de instructori pe linia instalaţiilor de artilerie APR-40 calibru 122 mm...
Suflarea academică militară sibiană a sărbătorit, în data de 12 iunie, 20 de ani de la transformarea instituţiei din institut militar în academie...

Comentarii